بلوک سیمانی سبک ربیعی

تولید کننده انواع بلوک سیمانی سبک در ابعاد مختلف و انواع دو جداره و سه جداره

انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک سیمانی و گستره استفاده از آن سبب شده است؛ این متریال به جهت سبک سازی ساختمان؛ امروزه به عنوان یکی از پر فروش ترین سازه ها در زمینه مصالح ساختمانی شود. قسمت های زیرین بلوک های سیمانی به جهت تامین سطح صاف نازک کاری و لبهای بلوک برای تقویت ایستایی مقاطع دیوار استفاده می شود.

 مقاومت بلوک های سیمانی در برابر محاسبات ایستایی مربوط به سقف منظور نمی شود و همواره به عنوان یک سازه دائمی و مصالح دیوار چینی ثابت محسوب می شود.

 مقاومت بلوک های سیمانی باید به گونه ای باشد که تحمل ضربه های ناشی از حمل و نقل و نیروهای ایستایی و همچنین لرزش های کوچک ساختمان را داشته باشد.

ویژگی های بلوک سیمانی خوب چیست؟ ویدیو

مشاوره رایگان 09121459864

سازه های دیوار چینی شامل موارد زیر میباشد:

  1. بلو‌ک سیمانی سنگین
  2. بلو‌ک سیمانی سبک
  3. بلو‌ک پلی استایرن (بلوک فوم دار)
  4. بلو‌ک سفالی سقفی
  5. بلو‌ک سیمانی سقفی
  6. بلو‌ک سیمانی لیکا
  7. بلو‌ک گچی
  8. بلو‌ک هبلکس
مشاوره رایگان 09121459864

تصاویر انواع سازه های دیوار چینی ساختمان :

بلوک سیمانی سنگین
بلوک سیمانی سنگین
بلوک سیمانی سبک
بلوک سیمانی سبک
بلوک فوم دار
بلوک فوم دار
بلوک سفالی سقفی
بلوک سفالی سقفی
بلوک سیمانی سقفی
بلوک سیمانی سقفی
بلوک لیکا ( پوکه صنعتی)
بلوک لیکا ( پوکه صنعتی)
بلوک گچی
بلوک گچی
بلوک هبلکس
بلوک هبلکس
مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۱) بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین به قطعاتی گفته میشود که به صورت بتنی با سیمان ؛شن و ماسه تولید می شود. این قطعات در اصطلاح به اسم بلوک سیمانی سنگین معروف می‌باشد و به جهت ساختمان ها یا دیوارها کاربرد دارند. انواع بلوک های سیمانی سنگین در اندازه و ابعاد مختلفی بسته به نیاز سازندگان و مهندسین عزیز ساخته می شود در سال های اخیر استفاده از بلوک سیمانی برای طبقات منفی و دیوار های دور ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. 

مزایای بلوک سیمانی سنگین

  •  وزن استاندارد و مقاومت بسیار بسیار زیاد در بلوک سیمانی سنگین
  • ضریب انتقال صوت و حرارت پایین
  • ضخامت جداره استاندارد
  • کم کردن نیاز به گچ و خاک
  • عایق صوت و حرارت
  • بالا بردن سرعت اجرا
  • پایین آمدن هزینه‌های جانبی دیوار چینی

مشخصات فنی بلوک سیمانی

بلوک سیمانی سنگین یا بلوک تو پر نوع دیگری از  انواع بلوک سیمانی به شکل ساده می باشند؛ که به صورت مکعب مستطیل تولید می شود. نوع استاندارد آن در کشورهای ما معمولاً به صورت بلوک سیمانی ۲۰*۲۰*۴۰  می باشد: یعنی ۲۰  سانت عرض  و ۲۰ سانت ارتفاع و ۴۰ سانت طول می باشد.

 مقاومت فشاری یک بلوک سنگین باربر بین ۱۲۰ الی ۱۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است و حداکثر جذب آب آن ۲۰۸ کیلوگرم بر یک متر مکعب می باشد. بلوک های سنگین از نظر ابعاد معمولاً همین یک مدل می باشد و بیشتر به جهت دیوارهای دور باغ و یا دیوارهای داخل چاه و همچنین برای دیوار چینی دور استخر کاربرد دارد.

بلوک سیمانی سبک ۱۰*۲۰*۴۰
درباره بلوک تیغه ای بیشتر بخون! کلیک کنید
بلوک سیمانی سه جداره ۱۵*۲۰*۴۰
خونتو با بلوک سه جداره عایق کن! کلیک کنید
بلوک سیمانی سبک ۷*۲۰*۴۰
سوالاتت رو اینجا جواب دادیم! کلیک کنید
مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۲) بلوک سیمانی سبک

پرمصرف ترین نوع از بلوک های سیمانی که در رده بلوک های سبک قرار می گیرد این نوع از بلوک های سبک سیمانی میباشد. معمولا ابعاد مختلفی دارد و از دانه های آتشفشانی یا همان در اصطلاح پوکه معدنی تولید می شود. این نوع از انواع بلوک سیمانی نسبت به بلوک لیکا صرفه اقتصادی بیشتری داشته و سبک تر بوده و دارای هدایت حرارتی و همچنین عایق صوت خوبی می باشد.

 بلوک های پوکه معدنی نوعی از انواع بلوک سیمانی میباشد که بیشتر در دیوارهای داخلی و یا دیوارهای پیرامونی کاربرد دارد و ابعاد آن را در زیر توضیح بیشتری داده ایم.

 همچنین این نوع از بلوک سبک دارای مقاومت حرارتی  زیادی تا حداکثر ۳ ساعت می باشد. و از لحاظ سرعت دیوار چینی؛ سرعت قابل قبولی دارد. مقرون به صرفه بوده ضایعات آن نزدیک به صفر می باشد.

تنوع زیاد از لحاظ شکل هندسی و ترکیبات تشکیل دهنده آن متفاوت می باشد طبقه بندی آن در سازمان مهندسی ایران به صورت زیر می باشد:

رده شماره یک بلوک سیمانی سبک

 چگالی این نوع بلوک سبک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در یک متر مکعب می باشد و معمولاً به این نوع از بلوک های سیمانی سبک بلوک فوق سبک نیز گفته می شود و به جهت دیوار چینی دور ساختمان کاربرد دارد البته تمامی وزن های بالا در گرمخانه و پس از خشک شدن بلوک سیمانی میباشد

  رده دو بلوک سیمانی سبک

 چگالی این نوع بلوک بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر یک مترمکعب بوده و معمولاً با پوکه معدنی تبریز و یا پودری قروه کردستان تولید میشود این نوع از بلوک سیمانی همان بلوک سیمانی مدنظر ساختمان ساز ها و به جهت دیوارهای دور ساختمان و یا تیغه های داخلی کاربرد دارد از لحاظ وزن کاملاً استاندارد بوده و ابعاد آن از سایز ۷ الی ۲۰ سانتیمتر متغیر میباشد این نوع از بلوک سیمانی پرمصرف ترین نوع از بلوک سیمانی بوده و بیشتر به جهت ساختمان سازی کاربرد دارد.

 رده ۳ بلوک سیمانی نیمه سبک

 چگالی این نوع از بلوک نیمه سبک بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و معمولا ترکیبی از شن و ماسه و پوکه معدنی و سیمان می باشد و بیشتر به جهت کارهای غیر از دیوار چینی ساختمان کاربرد دارد. جذب آب در این نوع از بلوک سیمانی بسیار استاندارد بوده و معمولاً برای دیوار چینی در محیط های مرطوب استفاده می شود بیشترین جذب آب را داشته باشد.

 

ردیفنوع بلوک سیمانی تعداد جدارهوزنکاربرد 
1بلوک سیمانی 7*20*40دو جداره4 kgتیغه سرویس ها و انباری ها 
2بلوک سیمانی 10*20*40دو جداره5 kgتیغه داخلی ساختمان
3بلوک سیمانی 15*20*40دو جداره6 kgدیوار پیرامونی 
4بلوک سیمانی 15*20*50دو جداره7 kgدیوار پیرامونی
5بلوک سیمانی  20*20*40دو جداره6 kgدیوار پشت بام و پیرامونی و پارکینگ
6بلوک سیمانی 10*20*40 سه جداره7 kgدیوار پیرامونی و دور آسانسور 
7بلوک سیمانی 15*20*40سه جداره8 kgدیوار پیرامونی و دور آسانسور 
۸بلوک سیمانی  20*20*40سه جداره9 kgدیوار پیرامونی و دور آسانسور 

ابعاد پر فروش بلوک سیمانی سبک در یک نگاه

بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۵۰
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۵۰
بلوک سبک سیمانی ۱۰*۲۰*۴۰
بلوک سبک سیمانی ۱۰*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سبک سه جداره ۱۰*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سبک سه جداره ۱۰*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۵۰ سه جداره
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۵۰ سه جداره
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۴۰ سه جداره
بلوک سیمانی سبک ۱۵*۲۰*۴۰ سه جداره
مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۳) بلوک پلی استایرن (بلوک سیمانی فوم دار)

نوعی دیگر ازانواع بلوک سیمانی سبک بوده که در وسط بلوک فوم کار شده است؛ بعلت قیمت بالا فقط در دیوار چینی های خاص که میخواهند دیوار کاملا اکوستیک باشد کاربرد دارد.

مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۴) بلوک سفالی سقفی

این نوع از بلوک های سفالی سقفی که بیشتر از مخلوط پودر سیلیس؛ پودر آلومینیوم ؛ سیمان آب و آهک استفاده میشود به جهت ایجاد سقف کاربرد دارد.  چند سالی هست که استفاده از این نوع بلوک سفالی سقفی به علت وزن زیاد و پرتی و شکستگی در حمل و نقل و همچنین نفوذ بتن در حفره های داخلی آن  و کاهش سرعت اجرا کمتر استفاده می شود.

 البته مزایای بلوک سفالی می توان به کیفیت آن ؛ ابعاد یکسان بلوک ها و عدم آتش گرفتن آن به علت متریال های داخل آن و تقریباً قیمت مناسب برای مصرف کننده اشاره کرد. 

مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۵) بلوک سیمانی سقفی

این نوع از انواع بلوک سیمانی به جهت سقف ها استفاده می شود و اکنون به نام تیرچه بلوک بیشترین نوع از کاربرد را به جهت سقف چینی دارد. استاندارد این نوع از بلوک چینی های سقفی بسیار مهم می باشد با معمولاً مکمل مناسبی برای یونولیت های سقفی می باشد.

انواع بلوک سیمانی سقفی
انواع بلوک سیمانی سقفی
مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۶) بلوک سیمانی لیکا

این نوع از انواع بلوک سیمانی سبک که به علت اینکه در یک شرکتی به نام بلوک لیکا تولید می شوند؛  بلوک سبک لیکا نام دارد. یکی از انواع مختلف بلوک های سیمانی سبک همین نوع از بلوک می باشد. که با پوکه صنعتی به عنوان یک بلوک سبک دانه و با وزن مناسب و سبک کاربرد در دیوار چینی ساختمان ها دارد.

تولید آن در دمای تقریبی هزار و ۲۰۰ سانتی گراد قرار می گیرد وقتی گاز های آن از آن خارج می شوند سبب می شود بلوک به حالت منبسط شده ای تبدیل شود و سبب عایق شدن این بلوک در برابر گرما و سرما می باشد به غیر از رس؛ از ماسه؛ سیمان و گچ  در داخل بلوک لیکا استفاده می شود.

 انواع بلوک سبک لیکا

 همانطور که در بالا اشاره شد یکی از انواع بلوک سیمانی بلوک لیکا می باشد. بلوک لیکا وزن بسیار سبکی داشته ولی از طرفی قیمت آن زیاد میباشد. زیرا در انحصار شرکت لیکا که در ساوه قرار دارند می باشد و هر کدام دارای وزن مخصوص به خود هستند و به صورت زیر تقسیم بندی می شود.

  1. بلو‌‌ک لیکا دوجداره
  2. بلو‌‌ک نیمه
  3. بلو‌‌ک سه جداره
  4. بلو‌‌ک ترمو
  5. بلو‌‌ک آجری
  6. بلو‌‌ک هشت جداره
  7. بلو‌‌ک تیغه‌ای پر
  8. بلو‌‌ک تو خالی
  9. بلو‌‌ک فارسی

مشخصات فنی انواع بلوک سیمانی سبک لیکا

  1.  وزن مخصوص بلوک لیکا بهینه ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم و یک متر مکعب می باشد.
  2.  مقاومت فشاری آن تقریباً ۲۰ کیلوگرم می باشد.
  3.  ضریب هدایت بلوک لیکا wmc 0.25 می باشد.
  4.  در مدل های سه جداره با ضخامت ۱۵ سانتی متر افت صدا با عایقی برابر با ۴۶ دسی بل مواجه بوده و در ابعاد کوچک تر از این کمتر و در ابعاد بزرگتر از این بیشتر میباشد.

 مزایای استفاده از انواع بلوک سبک سیمانی لیکا

 وزن کم آن سبب سبک سازی ساختمان میشود.

 حمل و نقل انواع بلوک سیمانی سبک لیکا راحت بوده(البته برای استان های اطراف ساوه)

 این نوع از بلوک سبک می تواند تا سه ساعت در برابر آتش مقاوم باشد.

 سرعت انجام دیوار چینی در پروژه ها را زیاد مصرفی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

بلوک لیکا قائم
مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۷) بلوک گچی

 سنتی ترین نوع از بلوکها به جهت دیوار چینی هم این نوع از بلوک های گچی میباشد اگر متراژ کار شما زیاد نیست این نوع از بلوک به صرفه ترین نوع از بلوک ها به جهت دیوار چینی تیغه های داخلی می باشد و دارای فاق و زبانه بوده و از لحاظ  عایق صدا جز بلوک های عایق می باشد و در رنگ های مختلف تولید می شود .

مشاوره رایگان 09121459864

شماره ۸) بلوک هبلکس

نوعی از بلوک می باشد که از سیمان؛ آهنگ؛ پودر آلومینیوم و  سیلیس  در حرارت تقریبی ۲۰۰ درجه سانتی گراد به صورت اتوکلاو تولید و به ابعاد مورد نظر تقسیم بندی می شود.

 استفاده از این نوع از انواع بلوک سیمانی معمولاً صرفه اقتصادی نداشته و اکنون در دیوار چینی و صنعت ساختمان سازی جزو کم مصرف ترین نوع است بلوک ها می باشد.

 طول بلوک های هبلکس از ۴۰ الی ۶۰ سانتی متر و ارتفاع آن معمولاً ۲۵ سانتی متر و ضخامت آن هفت و نیم الی ۵۰ سانتی متر می باشد.

 یکی از دلایل کم مصرف بودن بلوک هبلکس مقاومت فشاری کم بوده و نمی توان آن را به عنوان دیوار باربر استفاده نمود.

بلوک یونولیتی یا همان بلوک های سقفی یونولیت

 البته این نوع از بلوک ها در بلوک چینی دیوار استفاده نمی شود و بیشتر همان یونولیت به جهت سقف تیرچه بلوک مورد استفاده میباشد و در ایران با نام هایی به نام پلاستو فوم پلی استایرن و فوم سقفی نیز معروف می باشد.

مشاوره رایگان 09121459864
مشاوره رایگان