بلوک سیمانی سبک ربیعی

تولید کننده انواع بلوک سیمانی سبک در ابعاد مختلف و انواع دو جداره و سه جداره

سوالات متداول

طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان باید گفت ضریب هدایت حرارتی سفال بین ۱تا ۱.۳۵ وات بر متر درجه کلوین می باشد. این در حالی است که ضریب هدایت حرارتی بلوک سیمانی سبک تقریباً ۰.۱۷ می باشد. بعبارت‌دیگر بلوک سیمانی سبک ۶ برابر از سفال عایق حرارت می باشد. از دیگر فواید استفاده از بلوک های سیمانی سبک می توان به پایین آوردن وزن مرده ساختمان اشاره کرد همچنین از نظر صرفه جویی اقتصادی و سرعت اجرای آن تقریباً دو برابر می باشد. همچنین بلوک های سیمانی سبک را می توان با شیار بندی داخل آن به جهت عبور تاسیسات استفاده کرد. این در حالی است که در سفال مشکل خرد شدن و شکستن را بیش از حد داریم ؛ همچنین در بلوکهای سبک سه جداره به این نکته می‌توان اشاره کرد کاملا عایق صدا و صوت بوده و کمترین میزان انتقال حرارت و صوت را بین دو طرف دیوار مشاهده می کنیم.

طبق صفحه ۶۴ آیین نامه باید بگوییم حداکثر طول مجاز دیوار یا تیغه عبارت است از ۴۰ برابر ضخامت دیوار و یا تیغه؛ هر کدام که کمتر باشد. حداکثر ارتفاع مجاز چیدمان بلوک سیمانی نباید از ۳.۵ متر از کف تجاوز کند. در صورتی که از وال پست استفاده شوند دستورالعمل فوق تغییر پیدا می کند.

در پاسخ باید بگوییم بله موارد زیر می تواند باعث ایجاد ترک در بلوک های سیمانی و یا هر سازه دیگری شود.

۱- در صورتی که ضریب انبساط و انقباض در بلوک سیمانی به کمترین حد خود و سپس به بیشترین حد خود برسد سبب ترک خوردن بلوک سیمانی سبک میشود.

۲- در صورتی که ضخامت گچ و خاک در دیوار بسیار زیاد بوده احتمال ترک خوردن نیز وجود دارد.کچ و خاک باید به میزان متعادل بوده و در صورت زیاد بودن ضخامت گچ و خاک بلوک سیمانی سبک بعد مدتی ترک خواهد خورد.

۳- اسکلت فلزی نیز یکی از مهمترین عوامل ترک خوردن بلوک سیمانی سبک می باشد زیرا ارتعاشات در این نوع از سازه فلزی بسیار زیاد بوده و سبب جابجایی میلیمتری بین بلوک ها شده و در نتیجه ترک بین دیوار سبب ترک خوردن بلوک خواهد شد.

۴- در صورتی که هنگام اجرای دیوار چینی با ارتفاع و یا دهنه چیدمان بلوک سیمانی سبک رعایت نشده باشد ارتفاع بیشتر از سه و نیم متر و طول بلوک چینی نیز نباید بیشتر از ۶ متر باشد.

۵- در صورتی که هنگام اجرای گچ و خاک از گچی استفاده شود که دانه بندی درشت تر از حد استاندارد داشته باشد.

۶- تجربه نشان داده است که نشست کلی ساختمان یکی دیگر از عوامل ایجاد ترک های افقی در دیوار های تولید شده و اجرا شده با بلوک سیمانی سبک می باشد.

استفاده از سنگ روی بلوک سیمانی هیچ مشکلی ندارد ضخامت جداره بلوک سیمانی بیشتر از ۲۵ میلیمتر است و استحکام بسیار عالی برای چیدمان نمای سنگ بر روی آن را دارند.

بله در صورتی که چیدمان دیوار آنقدر با دقت بوده که هیچ گونه فرورفتگی و برآمدگی توسط بلوک ایجاد نشده باشد؛ می توان گچ و خاک را حذف کرد.

 جهت دیوار چینی استخر باید از بلوک سیمانی ته باز استفاده کرد و داخل آنرا بتن ریخته به کمک آن سازهای تمام بتنی ایجاد کرد. تا در مقابل فشار آب مقاومت زیادتری داشته باشد. سایز مورد استفاده برای استخر بلوک سیمانی ۲۰*۲۰*۴۰ می باشد که به صورت ته باز تولید میشود.

 در پاسخ باید بگوییم برای آنکه عایق صوتی بین دو طرف دیوار ایجاد شوند بهتر است؛ اندود گچ و خاک در دو طرف دیوار صورت گیرد و یا از بلوک سیمانی ۱۰ سه جداره استفاده نمود که خود عایق صوت و حرارت می باشد.

 می توان با کمک دستگاه فرز میتوان بلوک های سیمانی را به ابعاد مختلف  و مورد نظر برش داد.

خیر ؛ با دستگاه سنگ فرز می توان آنها را برش داد و یا شیار کاری در داخل آن انجام داد.

 بله می‌توان اما پیشنهاد میشود که جهت مناطق سردسیر و یا مناطقی مانند کویر که اختلاف دمای بین شب و روز زیاد است؛ از بلوک سیمانی سه جداره استفاده کرد تا عایق صوت و حرارت باشند.

 از آنجایی که متریال اولیه استفاده شده در بلوک های سیمانی متغیر بوده و به همین قیمت بلوک سیمانی سبک نیز در این کارخانه ها متفاوت است. متریال اولیه بلوک سیمانی پوکه معدنی تبریز که بعضی از کارخانه ها به جای این نوع از پوکه معدنی از پوکه معدنی قروه کردستان استفاده می کنند؛پوکه قروه سنگین تر نسبت به پوکه معدنی تبریز بوده و از لحاظ قیمت نیز ارزان تر است. همچنین در مورد سیمان همین موضوع بر قرار است بعضی از کارخانه ها از سیمان تیپ ۲ و بعضی دیگر از سیمان پرتلند استفاده می‌کنند. کیفیت پوکه به همراه قیمت سیمان استفاده شده سبب تغییر قیمت بلوک سیمانی سبک در کارخانه های متفاوت می شود.

 همانطور که در بالا مشاهده شد و اشاره شد مواد اصلی تولید بلوک سیمانی سبک شامل سیمان و پوکه معدنی تبریز و آب و سایر افزودنی های دیگر می باشد.

 بلوک های سیمانی سبک سه جداره ؛ عایق حرارت و عایق صوت میباشد.

 در پاسخ تجربه نشان داده است که بلوک های دارای نری و مادگی معمولاً بعد از چند سال تولید به علت خوردگی قالبهای دستگاه؛ دیگر کیفیت داخل هم رفتن هم را ندارند و سبب می‌شوند که دیوار کاملا نا شاقول شود. پس پیشنهاد می شود بلوک های دو سر ماده را جایگزین بلوک های دارای نر و مادگی کنید.

 در پاسخ باید بگوییم بله بلوک های سیمانی سبک با پوکه معدنی تبریز تولید شده که این دانه ها دانه های آتشفشانی بوده و قبلاً در کوره های طبیعی ساخته شده اند و قابلیت مقاومت در برابر آتش تا مدت ۱۸۰ دقیقه و دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد را دارند.

 در پاسخ باید بگوییم خیر به هیچ وجه؛ فقط از پوکه معدنی تبریز استفاده می شود و این سبب سبک تر شدن بلوک سیمانی و از طرفی کاهش وزن مرده ساختمان می شود

 با افتخار باید بگوییم ما در ارسالات خود هیچ گونه بلوک سیمانی شکسته نداریم و در صورت مشاهده بلوک شکسته بر عهده کارخانه میباشد و مرجوع میشود.

 گدازه های آتشفشانی هستند که پس از رسیدن به سطح زمین سرد شده و به صورت دانه های درشت و ریز تبدیل به پوکه می شوند به دلیل بالا بودن استحکام آن با سیمان و وزن سبک آن سبب آن شده است به جهت دیوار چینی در تولید بلوکهای سیمانی مورد استفاده قرار گیرد .

پوکه معدنی قروه کردستان با (رنگ سیاه خاکستری سبز قهوه ای) می باشد؛ پوکه معدنی بستان آباد تبریز به رنگ سفید بوده و همچنین پوکه دماوند هم رنگ کرم می باشد. از لحاظ استحکام بلوک تولید شده با پوکه معدنی بستان آباد تبریز بهترین نوع میباشد. 

 خیر فیلم ها و تصاویری که در اینترنت موجود است برای خارج از کشور بوده و در داخل تولید نمی شود .

 بله هر دو یک بلوک هستند.

در تهران کمترین میزان کرایه در منطقه ۲۲ می باشد؛ زیرا نزدیکترین مسافت جاده مخصوص به غرب تهران است هر چقدر به سمت شرق تهران حرکت میکنیم کرایه بیشتر می‌شود میزان کرایه خاور از ۳۵۰ تومان تا ۶۰۰ هزار تومان می باشد.

کرج نیز با توجه با توجه به نزدیک بودن کارخانه از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان کرایه خاور میباشد .

 

 برای دیوار چینی دور ساختمان از بلوک سیمانی سبک ۱۵ دوجداره و سه جداره و برای تیغه های داخلی از بلوک سیمانی ۱۰ دوجداره یا سه جداره و برای دیوارهای دور پشت بام و اتاقک آسانسور و یا طبقات منفی از بلوک ۲۰  سبک استفاده باید بکنیم. برای دیوارهای سرویس نیز از بلوک سیمانی سایز ۷ استفاده می کنیم.

بلوک سیمانی سبک ربیعی
خودت تعداد بلوک سیمانی و هزینه هاشو راحت حساب کن!
محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۲۰
برای دیوار دور باغ (کلیک کنید)
محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۱۰
برای تیغه های داخلی (کلیک کنید)
محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۱۵
برای دیوار دور ساختمان (کلیک کنید)
بلوک سیمانی سبک ربیعی

پرفروش ترین سایز های بلوک سیمانی سبک

ابعاد بلوک سیمانی
ابعاد بلوک سیمانی در یک نگاه!! (کلیک کنید)
بلوک سیمانی سبک ربیعی

6.000تومان

12.500تومان

12.500تومان

5.700تومان

8.300تومان

13.200تومان

10.000تومان

7.800تومان

8.300تومان

7.800تومان

11.200تومان

11.000تومان

9.200تومان

7.100تومان

11.300تومان

230.000تومان

12.200تومان

10.200تومان

8.500تومان

12.500تومان

مشاوره رایگان