بلوک سیمانی سبک ربیعی

تولید کننده انواع بلوک سیمانی سبک در ابعاد مختلف و انواع دو جداره و سه جداره

ابعاد بلوک سیمانی

ابعاد بلوک سیمانی به جهت دیوار چینی در ساختمان ها متفاوت می باشد؛ در زیر به طور کامل در مورد اینکه کدام بلوک را به جهت چه کاری باید خریداری کنیم توضیح خواهیم داد؛ سعی کردیم در این مقاله به صورت کاملاً شفاف و به زبان ساده پیرامون سوالات شما قبل از خرید بلوک سیمانی سبک و سنگین و همچنین برآورد هزینه دیوار چینی و ابعاد بلوک سیمانی مناسب برای دیوار چینی سخن بگویم.

بلوک سبک سیمانی چیست؟

واژه بلوک از جمله مصالح ساختمانی جدیدی می باشد؛ که برای از بین بردن اشکالات و عیب های آجر و مصالح سنتی در دیوار چینی جایگزین آنها شده است. در میان ابعاد بلوک سبک میتوان بلوک های سفالی و بلوک لیکا و یا بلوک هبلکس را نیز مشاهده کرد اما بیشترین مصرف در میان متریال های مختلف شامل بلوک سبک سیمانی می باشد؛ که از لحاظ قدرت و قیمت توانسته نظر کارفرمایان و سازندگان انبوه ساز و یا شخصی ساز را به خود جلب نماید.

بلوک سیمانی در مقایسه با سفال و آجر از مواد اولیه در دسترس تری بجهت تولید و جزو مصالح ساختمانی می باشد که شرایط محیط زیست را نیز رعایت می کند. زیرا نه از خاک استفاده می شود و سبب عدم فرسایش خاک می شود این برعکس استفاده از آجر و یا حتی سفال می باشد.

مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی

بلوک سبک سیمانی از مخلوط آب و سیمان و سبک دانه پوکه معدنی ومواد افزودنی  تولید می شود و به جهت وزن سبک پوکه معدنی معمولاً چگالی کمتر از ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب را دارد و در دیوارهای غیر باربر استفاده می شود.

وزن سبک بلوک سیمانی سبک و از طرف مقاومت فشاری قابل قبول آن سبب می‌شود در ارتعاشات ساختمان ها دچار شکستگی و یا فرسایش و حل شدگی در رطوبت را نداشته باشد.

زلزله و بلوک سبک

تجربه استفاده از بلوک های سیمانی سبک در بلاهای طبیعی نظیر زلزله سبب آن شده است؛ در مناطق زلزله خیز مانند کردستان و به جهت نزدیک بودن به معادن پوکه معدنی در قروه کردستان از این نوع بلوک سیمانی سبک بیشتر استفاده شود.

این موضوع را نیز یادآور می شویم که بلوک سیمانی سبک تولید شده با پوکه معدنی تبریز مرغوب تر از بلوک سیمانی سبک تولید شده با پوکه معدنی قروه کردستان میباشد .

ابعاد مناسب بلوک برای اقلیم های گرم و خشک

اگر برای انتخاب مصالح ساختمانی به جهت خرید برای دیوار چینی پروژه خود هستید و در مناطق گرم و خشک زندگی میکنید؛ این موضوع را باید بدانید که برای شما بلوک سیمانی دوجداره کافی است زیرا اختلاف دما در بین شب و روز بسیار زیاد نمی باشد.

این موضوع شامل تهران و کرج نمی شود؛ ولی در مناطقی مانند استان خوزستان؛ استان هرمزگان؛ استان بوشهر؛ جنوب کرمان که مناطقی با اقلیم گرم و خشک هستند می توانید با خرید فقط بلوک دوجداره دیوار چینی خود را انجام دهید؛ این موضوع را به دقت کنید که اگر میخواهید دیوار شما عایق صوت شود باید بلوک سیمانی سه جداره خریداری نمایید.

در لیست متریال های مهم به جهت مواد بنایی مصالح بسیار متنوع و با ویژگی و قیمت های متنوع تری موجود می باشد. امروزه بلوک سبک به عنوان یکی از رایج ترین نوع از مصالح به جهت دیوار چینی داخل ساختمان و یا دیوارچینی پیرامون ساختمان و حتی دیوارهای باغ و چاه و استخر ها کاربرد دارد.

تاب آوری بلوک های سیمانی در مناطق با اقلیم های مختلف بعنوان‌ مثال مناطق مرطوب سردسیر و حتی مناطق گرمسیر  و شرجی بسیار مهم میباشد.

بلوک سیمانی به دلیل اینکه از بتن تشکیل شده است تقریبا می توان گفت قابلیت سازگاری در هوا های مختلف را دارد اما بهتر است ابعاد مختلف آن قبل از خرید بررسی و با شرایط زیر خریداری شود.

بلوک سیمانی سبک ربیعی

خودت تعداد بلوک سیمانی و هزینه هاشو راحت حساب کن!

محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۲۰
برای دیوار دور باغ (کلیک کنید)
محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۱۰
برای تیغه های داخلی (کلیک کنید)
محاسبه تعداد بلوک سیمانی ۱۵
برای دیوار دور ساختمان (کلیک کنید)
بلوک سیمانی سبک ربیعی
بلوک سیمانی سبک ربیعی

مزیت های استفاده از بلوک سیمانی سبک با ابعاد مختلف

از مزیتهای استفاده از ابعاد بلوک های سبک سیمانی می توان به طول عمر و مقاومت فشاری بالای آن آن اشاره کرد. بسیاری از هزینه های ناشی از شکستگی و یا حتی پرتی کار کاهش می یابد و به دلیل ضریب جمع شدگی بلوک های سیمانی سبک در طی تولید مقاومت سازه در برابر ترکهای ناشی از جمع شدگی بلوک سبک در اقلیم های گرم و خشک که هیچگونه رطوبتی در هوا ندارد؛ افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مقاومت حرارتی زیاد بلوک سیمانی در برابر حریق بسیار زیاد می باشد؛ همچنین موریانه در مناطق گرم و در مناطق مرطوب قارچها و کپک ها هیچ آسیبی به بلوک های سیمانی نمی رساند؛ این یکی از مهمترین دلایل استفاده از ابعاد بلوک سیمانی مختلف در مناطق جنوبی و یا شمالی ایران عزیز میباشد.

استفاده از بلوک سیمانی در دیوار چینی در مناطق گرم و خشک سبب آن می شود؛ هزینه های زیاد برای نماکاری پروژه را نیز حذف نمایید ؛ نمای شکیل تری می بخشد و احتیاج به نازک کاری نمی باشد؛ این موضوع فقط شامل مناطق گرم خشک میشود و در تهران و کرج موضوع فرق دارد.

استفاده از بلوک سبک در ساخت ساختمان ها سبب کاهش وزن مرده ساختمان می شود و سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست و مواد شیمیایی برخلاف مصالح ساختمانی سنتی دارد؛ این موضوع را نیز باید یادآور شویم که استفاده از ابعاد بلوک سیمانی سبک اکنون در شمال جایگزین مصالح بومی مانند استفاده از چوب شده است. زیرا هم وزن سبک تری دارد و هم در دسترس هستند سازگاری فوق‌العاده‌ای با محیط زیست دارد.

بزرگ بودن ابعاد بلوک سیمانی سبک میزان کمتری از مصالح برای چیدمان دیوار ها را لازم اجرا می کند که موضوع سبب کاهش دستمزد کارگران شده و بسیار مقرون به صرفه از لحاظ قیمت بلوک سیمانی میشود.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده کارفرمایان و پیمانکاران از بلوک سبک در سازه های خود عایق صوت بودن دیوارهای داخلی و یا دیوارهای همسایه می باشد؛ امروزه به دلیل گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی افراد احتیاج به داشتن فضای آکوستیک در داخل منزل شان هستند؛ تا کمترین میزان انتقال صدا در بین دو واحد همسایه مشاهده شود. استفاده از بلوک سیمانی سبک سه جداره این موضوع را کاملاً تایید می نماید.

عوامل مهم بجهت خرید بلوک سبک سیمانی

مهمترین مسئله به جهت انتخاب بلوک سبک دقت در وزن بلوک سیمانی سبک می باشد. بلوکی ؛ بلوک سیمانی سبک نامیده می شود که دارای چگالی کمتر از هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد و در عین حال بتواند مقاومت فشاری بالای ۲۵ کیلوگرم بر متر مربع را داشته باشد.

یک مسئله دیگر نیز ضریب جمع شدگی خطی کمتر از شصت و پنج صدم درصد می باشد. دیوار چینی با بلوک سبک در مناطق گرم و خشک که تبخیر رطوبت دارد میتواند این ضریب را بالا و بالاتر ببرد و سبب کاهش ترک هایی که بعدا در دیوارهای ساختمان به جهت ارتعاشات سازه های فلزی می شود و هم چنین گذشت زمان خواهد شد.

بلوک سبک اگر با ابعاد دقیق و ظاهر مرتب تولید شده باشند سبب یک دست شدن دیوار و زیبایی و شکیل شدن دیوار میشود؛ سعی کنید تمامی پارتهای بلوک سیمانی سبک خریداری شده خود را با بلوک یک دست و ظاهری تمیز خریداری نمایید و فرایند آبیاری بلوک ها به صورت اتوماتیک و کاملاً حرفه ای انجام شده باشد.

ما مفتخر هستیم که با دستگاه های تمام پرسی تولید بلوک سبک سیمانی تمامی ابعاد بلوک سیمانی سبک خود را تولید و با دستگاههای اتومات آبیاری و سپس بار گیری نماییم.

اختلاط بتن سبب مقاومت در بلوک سیمانی سبک میشود؛ این جمله را تکمیل می کنیم بلوک سیمانی سبک خریداری نمایید که دانه بندی های درشت و سبک داشته باشد در این صورت مقاومت فشاری بالاتر رفته و سبک سازی ساختمان بیشتر رعایت می شود؛ همچنین لبه های آن خورد و شکسته نمی شود و میتوانید آن را از ارتفاع یک و نیم متری رها کرده (البته با زاویه مناسب) شکسته نشده و حتی ترک بر نمیدارد.

بلوک سبک دارای مقاومت حرارتی در برابر حریق می باشد و برای مدت ۲ ساعت توانایی بودن در حریق را بدون از بین رفتن دارد

عایق صوت بوده و امواج بین ۴۰ الی ۵۰ دسیبل را از خود رد نمی نماید البته در مدل های سه جداره تا ۷۰ دسی بل قابل حذف می باشد.

کاملاً در دسترس بوده و در ابعاد مختلف بلوک سیمانی سبک تولید می شود و به راحتی بسته بندی و برای پروژه قابل استفاده میباشد.

بلوک سیمانی سبک ربیعی
بلوک سیمانی سبک ۱۰*۲۰*۴۰
درباره بلوک تیغه ای بیشتر بخون! کلیک کنید
بلوک سیمانی سه جداره ۱۵*۲۰*۴۰
خونتو با بلوک سه جداره عایق کن! کلیک کنید
بلوک سیمانی سبک ۷*۲۰*۴۰
سوالاتت رو اینجا جواب دادیم! کلیک کنید
بلوک سیمانی سبک ربیعی

چرا بلوک سیمانی نروماده دار نخریم؟

بهتر از بلوک های سیمانی خریداری شده خود را به صورت دو سر ماده خریداری نمایید.زیرا تجربه نشان داده است که بیشتر سازه های تولید شده سیمانی بعلت خوردگی دستگاه و قالب بعد از چند سال دیگر قابلیت نروماده شدن را ندارند و در یکدیگر چه چفت نمی شود. در زیر میتوانید مشاهده نمایید.

لیکا
عدم چفت شدن قسمت نر و ماده
بلوک سیمانی چفتی
بلوک سیمانی نر و ماده و عدم جفت شدن در هم
بلوک سیمانی سبک ربیعی

ابعاد بلوک سیمانی مناسب (خلاصه مطلب)

به طور ساده باید بگوییم:

  • برای دیوارهای انباری و یا جداسازی سرویس ها می توانید از بلوک سیمانی ۷*۲۰*۴۰
  • برای تیغه های داخلی از بلوک سیمانی با ابعاد ۱۰*۲۰*۴۰
  • برای دیوارهای پیرامونی با بلوک سیمانی ۱۵*۲۰*۴۰
  • برای دیوارهای پشت بام و اتاقک آسانسور در طبقات منفی و دیوار چینی دور باغ از بلوک سیمانی سبک با ابعاد ۲۰*۲۰*۴۰ استفاده نمایید.

6.000تومان

12.500تومان

12.500تومان

5.700تومان

8.300تومان

13.200تومان

10.000تومان

7.800تومان

8.300تومان

7.800تومان

11.200تومان

11.000تومان

9.200تومان

7.100تومان

11.300تومان

230.000تومان

12.200تومان

10.200تومان

8.500تومان

12.500تومان

مشاوره رایگان